Strategie e modelli di email per ridurre l'abbandono del carrello e aumentare le entrate. Utilizza oggetti accattivanti, personalizzazione, tempistica ottimale, CTA a basso impegno e prova sociale per migliorare il tasso di conversione.
L’abbandono del carrello degli acquisti è sempre stata una delle maggiori sfide che i rivenditori online hanno dovuto affrontare. In effetti, Statista ha rivelato che il tasso di abbandono del carrello della spesa globale era del 69,57% nel 2019. Un tasso di abbandono del carrello così elevato equivale a molte potenziali perdite di entrate per molte aziende.
Sebbene sia impossibile eliminare completamente l’abbandono del carrello, puoi ridurlo al minimo con una serie di tattiche e strategie chiave come rendere il processo di checkout il più semplice possibile, offrire supporto proattivo di chat dal vivo sulla tua pagina di checkout e inviare email di carrello abbandonato a quelli che hanno difficoltà a completare il processo di checkout.
Le e-mail del carrello abbandonate sono una delle e-mail più efficienti e generatrici di entrate che i marketer possono inviare ai loro potenziali clienti. Secondo Moosend, il 45% di tutte le e-mail di abbandono del carrello viene aperto, il 21% di tutte le e-mail di abbandono del carrello viene cliccato e il 50% di quei clic porta a un acquisto recuperato. Ciò significa che puoi riportare indietro quasi l’11% degli acquirenti semplicemente ricordando loro i loro carrelli abbandonati.
Creare e-mail di abbandono del carrello che attirano l’attenzione e che convertono può essere una sfida. Ecco 10 modelli di email di carrello abbandonati di base che puoi utilizzare nelle tue campagne di email marketing per migliorare il tasso di abbandono del carrello e riconquistare potenziali clienti e clienti che hanno abbandonato i loro carrelli.
I noticed that you added some [Brand] items to your cart but have yet to check out.
I just wanted to make sure all your questions are answered, and that you’re not having any problems with the checkout process.
I’m committed to doing everything I can to help you out. If you’re having trouble placing your order online or have any questions, simply reply to this email. Otherwise, you can finish your check out here:
RETURN TO BASKET
I look forward to hearing from you.
[YOUR SIGNATURE]
Did you know that you’re eligible for free shipping?
Not everyone gets this offer. Lucky you! Simply use this code [code number] at checkout and get your package delivered free of charge.
[cart details]
FINISH CHECKING OUT
Trouble checking out? We’re here to help! For any questions, just email us at [email address] or call us at [phone number] Monday through Friday 8 am – 6 pm EST.
We noticed that you left some great stuff in your cart. To make it worth your while, here’s a 10% discount off of your entire purchase if you complete your order in the next 24 hours.
Just enter this code [coupon code] at checkout! But hurry as this code will expire shortly …
TAKE ME BACK TO MY CART
Here’s a reminder of what you added to your cart:
[cart details]
Issues? Just call us at [phone number] or drop us an email at [email address].
[YOUR SIGNATURE]
Did you leave something behind?
Oh yes, you did. A bunch of your favorites from your wishlist are still waiting in your cart.
Now is your chance to complete the order — the clock is ticking and we can’t hold them for you any longer. The demand is simply too high.
[countdown timer]
[cart details]
RESTORE MY CART
Don’t miss this opportunity.
What happened? You almost ordered:
[cart details]
We’ve got a special deal for you! Use discount code [code number] when you checkout and save 10% on your order. The deal is available to you for the next 48 hours. Click this link to head back to your cart and grab your discount:
BACK TO [NAME’S] CART
P.S. If the discount coupon doesn’t work, simply notify us by responding to this email. We will resolve it.
It’s been a while since you left your shopping bag. Come back and show it some love. A simple click will do, and it’s all yours.
[cart details]
GET MY BAG
Here are some recommendations. Just for you.
[personalized product recommendations]
Having trouble checking out? Email us at [email address] or give us a call at [phone number].
Your shopping cart is about to expire. Still thinking about purchasing these items?
[Cart details]
RETURN TO CHECKOUT
If you still can’t decide, check out some reviews from recent purchasers:
[Review 1]
[Review 2]
[Review 3]
[More reviews]
Questions? Concerns? Please don’t hesitate to contact us!
Heads up! To make your life easier we’ve saved the items that you recently put in your cart. Hurry back before they sell out! (Side note: shipping and returns are always free, so there’s no harm in just going for it.)
Here’s what you picked:
[cart details]
VIEW MY CART
If you’re on the fence or have any questions, call us at [phone number] or email us at [email address] – we’re around 24 hours, 7 days a week.
P.S. Take a peek at WHAT’S NEW THIS WEEK at [www.companywebsite.com]
This is [Name] from [Company]. How’s it going?
I saw you left some products in your cart but didn’t put the order through. Did you need any assistance?
By the way, I really like [item/ items a customer picked], great choice!
If you need anything – let me know, I’m happy to help. Just shoot me an email. You can return to your cart by clicking the button below:
RETURN TO MY CART
I hope this helps.
[YOUR SIGNATURE]
Looks like you left some [items] in your shopping cart on our site. Please, allow me to transport you back to your shopping cart. Free of charge.
Feel free to click literally any link in this email. They all go back to your shopping cart.
TELEPORT TO YOUR CART
If you have any questions or need a hand, just reply to this email and a customer service Ninja will help you out.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
C’è solo una risposta a questa domanda, e la risposta è sì! Secondo i dati sull’abbandono del carrello, i marchi di e-commerce perdono 18 miliardi di dollari di fatturato annuo perché i potenziali clienti lasciano i negozi senza completare gli ordini (fonte). Oltre a ridurre il tasso di abbandono del carrello, dovresti anche concentrarti sulla creazione e sull’implementazione di una strategia completa di abbandono del carrello.
Potrebbe sorprendere, ma il tasso medio di abbandono del carrello in tutti i settori è quasi del 70%. Ogni 7 potenziali clienti su 10 non finalizzano il processo di acquisto (fonte). Ciò non significa che va bene raggiungere quel benchmark, ma puoi stare certo che è una normale sfida che ogni attività di e-commerce deve affrontare.
Invia un’e-mail per ricordare a un potenziale cliente gli articoli nel carrello, ma non essere troppo invadente o contenente spam. Dopotutto, non vuoi che nessun contatto prezioso si annulli l’iscrizione alla tua comunicazione di marketing semplicemente perché sei troppo invadente.
Free 14-day trial with no credit card input?
That's right! Save our abandoned cart email templates and start sending them out directly from LiveAgent. Find out just how easy it is today!
Modelli di email di cancellazione
I servizi vengono cancellati ogni giorno dai clienti. Assicurati di avvisarli via email. Usa i nostri modelli di email di cancellazione gratuiti e gestiscili come un professionista.
Modelli di email per gli sconti
Se sei un consumatore che cerca uno sconto da un venditore o fornitore, potresti trovare utili i seguenti modelli di email di sconto.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Il nostro sito web utilizza i cookie. Continuando a navigare sul nostro sito ti informiamo che assumeremo il tuo consenso all'utilizzo dei cookie come specificato nella nostra politica della privacy e dei cookie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team