Scopri come le email di apprezzamento possono rafforzare le relazioni con i clienti e migliorare la fidelizzazione. Trova modelli testati per le tue campagne, inclusi suggerimenti per oggetti email efficaci. Personalizza e invia facilmente con LiveAgent.
E-mail di apprezzamento dei clienti: sono una necessità? Considerando l’agguerrita concorrenza nel mercato odierno e il fatto che fino all’80% dei ricavi futuri di un’azienda proverrà dal 20% dei loro clienti esistenti – secondo il Gruppo Gartner – la costruzione di relazioni a lungo termine con i clienti e la fidelizzazione dei clienti non è mai stato così è stato più critico per le aziende. L’invio di e-mail di apprezzamento dei clienti come parte della tua strategia di apprezzamento dei clienti può aiutarti a fare proprio questo. Le e-mail di ringraziamento ben congegnate inviate al momento giusto possono aumentare la soddisfazione del cliente, aumentare il coinvolgimento, migliorare la fedeltà e il passaparola.
Perché inviare e-mail di apprezzamento ai clienti?
Lo studio della Rockefeller Corporation ha rivelato che il 68% dei clienti lascia un rapporto di lavoro a causa di un atteggiamento di indifferenza percepito dalla società che li serve. Un altro sondaggio di ClickFox ha riportato che il 62% dei consumatori non crede che i marchi a cui è più fedele stiano facendo abbastanza per premiarli. Le email di apprezzamento danno ai clienti un senso di rassicurazione, mostrano il volto umano del tuo marchio e rassicurano che apprezzi effettivamente l’attività dei tuoi clienti. Queste emails possono aiutarti a costruire relazioni più sane con i clienti e aumentare il valore della vita dei tuoi clienti.
Oggetto dell’email di apprezzamento del cliente
Eloqua ha scoperto che le email con “Grazie” nella riga dell’oggetto hanno un tasso di apertura significativamente più alto (14,29%) e una percentuale di clic migliore (1,93%). Di seguito sono riportati alcuni oggetti e-mail provati e testati che puoi utilizzare nelle tue campagne di email marketing di apprezzamento dei clienti:
10 modelli di email di apprezzamento dei clienti
Un buon cliente e-mail di ringraziamento può fare molto per creare un’ottima esperienza del cliente e migliorare la percezione del marchio. Ci sono numerose occasioni per dire “ grazie ” ai tuoi clienti (a seguito di un acquisto, iscrizione alla newsletter, feedback dei clienti, vacanze stagionali, compleanni dei clienti, quando si raggiungono importanti traguardi aziendali, ecc.) Dai un’occhiata a questi 10 tipi di base di email di apprezzamento dei clienti per ispirare il tuo:
Email “Grazie per il tuo acquisto”
We appreciate your most recent purchase and hope you will enjoy your new items.
Your payment has been received and your Order [number] is being processed. Once we carefully pack the items, we’ll ship them to you immediately. You can follow your parcel at any time by clicking this tracking code: [tracking code].
NEED HELP?
Our customer service team is always on hand to answer any questions you may have via [email address], live chat, or phone [phone number].
Thanks once again for shopping with us,
[YOUR SIGNATURE]
Email “Grazie per esserti registrato”
Thank you for signing up for [Brand]. We’re happy to have you on board! As a show of our appreciation, we’re giving you 10% OFF of our full range of products. Simply use this discount code at the checkout: [code number].
Start Shopping
If you ever have any questions, concerns, or just want to say ‘hi’, feel free to reach out to our support team any time at [email address], live chat, or phone [phone number].
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Email “Grazie per esserti registrato”
Thank you for subscribing to [Brand’s] weekly newsletter. We’re thrilled to have you aboard! As a subscriber, you’ll be the first to hear about our sales, exclusive deals, new releases, news, and much more.
In the meantime, be sure to check out our website to see what’s new and browse our bestsellers loved by other [Brand] members like you!
SHOP BESTSELLERS
Thanks again for joining us. Your first newsletter will be arriving soon!
[YOUR SIGNATURE]
P.S. To ensure that you are receiving our messages (and they don’t end up in your junk folder), please add [email address] to your address book.
Email “Grazie per il tuo feedback”
[Agent Name] here from the [Company name] support team. I’d like to personally thank you for completing the survey about your experience using [Product]! Your feedback has helps us improve, so I really appreciate you taking the time.
You made a good point about the [feature name]. I’ll make sure to forward this feature request to our development team.
Thanks again for your contribution to making [Company name] better.
Sincerely,
[YOUR SIGNATURE]
Email “Grazie per averci consigliato”
Someone purchased [Product] using your unique referral link. As a result, and considering you are a [Product] member, we will credit you [one free month/ discount].
No additional action is needed on your part, we’ll automatically apply [the credit/ discount] to your next order/ invoice.
Most importantly, thank you so much for your referral! We’re honored to have such loyal customers like you.
Sincerely,
[YOUR SIGNATURE]
Email di compleanno del cliente
We heard it’s your Birthday! To celebrate your special day, here’s a 20% OFF coupon to buy yourself something nice. Use code [code number] at checkout by [date].
GET THE PARTY STARTED
Happy Birthday!
[YOUR SIGNATURE]
Email dell’anniversario del cliente
Did you know that you’ve been with [Brand] for 1 year? We truly value loyal customers like you. And that’s why we strive to always bring you the best service (and great offers, too).
On behalf of everyone here at [Brand], thank you for staying with us. Here’s a little something extra to commemorate our time together:
Enjoy 20% off your next order with this coupon code: [coupon code].
As always, if there’s anything we can ever do better, please don’t hesitate to let us know!
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Email di ringraziamento per la pietra miliare
You’re the reason we made it to 10 years. What an incredible moment to reflect on. We started [Brand] with one mission – to help [people/ businesses achieve their goals]. A decade later and that mission remains the same – but so many other things have changed. Thank you for being a part of our journey. We wouldn’t be here without you!
Ten years is a long time – but it’s just the beginning. We’re so excited for what’s to come and look forward to many more years of bringing you products/ services that help you reach your goals.
Cheers to another decade of [success/ happiness/ health, etc.],
[YOUR SIGNATURE]
Email di ringraziamento per le vacanze
The holidays are a great time to give thanks to the people who matter most. For us, it’s our customers like you. Keeping with the holiday spirit, we’d like to do just that.
As a small token of our appreciation, here’s a 15% off coupon code for your next purchase: [CODE NUMBER].
If there’s anything we can ever do better, please don’t hesitate to let us know: [email/ phone number]
Thanks, and happy holidays from [Brand] to you!
[YOUR SIGNATURE]
Email “Grazie per la tua fedeltà”
I just wanted to take a moment of your time to thank you for consecutively choosing us for over five years now, despite the competition. A recent look at the books also proved that you are one of our most frequent (and loved) repeat customers.
We highly appreciate your loyalty and entrusting us with your [specific] needs. If there is anything you’d like us to do to make your experience with [Brand] a better one, please don’t hesitate to reach out to me directly.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
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Andrej Saxon | LiveAgent support team