Le email post-acquisto automatizzate e ben composte rafforzano le relazioni con i clienti e aumentano le vendite ripetute. Offrono tassi di apertura e clic superiori, migliorando la customer experience e fidelizzazione. Essenziali per il marketing email.
Indipendentemente da ciò che vendi e a chi — che si tratti di un cliente abituale o di un nuovo acquirente – le email post-acquisto automatizzate ben composte e tempestive possono avere un impatto positivo immediato sulla tua attività. Questi tipi di e-mail possono aiutarti a mantenere i clienti coinvolti con il tuo marchio, coltivare relazioni con i clienti a lungo termine e generare più vendite ripetute. Le campagne e-mail post-acquisto sono anche una delle tattiche più semplici ed efficaci per migliorare la fedeltà e la fidelizzazione dei clienti. E poiché attirare nuovi clienti in genere costa cinque volte di più rispetto a mantenere quelli esistenti, queste e-mail dovrebbero sicuramente far parte della tua strategia di email marketing.
Perché inviare e-mail post-acquisto?
Le e-mail post-acquisto hanno le percentuali di apertura e di clic più elevate di qualsiasi campagna di email marketing. In effetti, secondo i dati di Klaviyo, le e-mail post-acquisto registrano un tasso di apertura superiore del 217%, una percentuale di clic superiore di oltre il 500% e un fatturato superiore del 90% per destinatario rispetto alla campagna di posta elettronica media. Anche una ricerca di Medallia (una società di customer experience) pubblicata sull’Harvard Business Review ha rilevato che “i clienti che hanno avuto le migliori esperienze passate spendono il 140% in più rispetto a quelli che hanno avuto la peggiore esperienza passata”.
Le e-mail successive all’acquisto possono essere utilizzate per:
Esempi di oggetto e-mail post-acquisto
Sebbene le righe dell’oggetto siano essenziali, non dimenticarti di scrivere un’avvincente chiusura di un’e-mail commerciale alla fine. Tieni presente che queste parole sono quelle che di solito rimangono impresse al lettore.
10 modelli di email post-acquisto
Le email post-acquisto possono servire a vari scopi a seconda di ciò che è più importante per il tuo business – sia che si tratti di far sentire i clienti speciali, ricordare loro di rifornire un prodotto, vendere prodotti simili o raccogliere feedback – se fatto bene, le email post-acquisto sono incredibilmente potenti. Dalle e-mail di conferma dell’ordine alle e-mail di onboarding, ecco 10 modelli di e-mail post-acquisto per alcuni degli scenari più comuni che puoi utilizzare per creare le tue campagne e-mail post-acquisto.
Email di conferma dell’ordine
Congratulations! Your purchase on [Website.com] was successfully processed. Your order is now being prepared. You will be receiving shipping updates soon.
How was it to shop at [Website.com]? Help us serve you better, click here to take a quick survey. (It won’t take you more than a minute – we promise!).
Here’s your order confirmation:
Order number: ***
Payment method: ***
Items ordered: ***
Total: ***
Your Order Details:
[listing items purchased]
Thank you for shopping with [Brand],
[YOUR SIGNATURE]
Email di conferma della spedizione
YOUR ORDER HAS SHIPPED
Good news, [Name] – your items are on their way! Are you smiling? You’re totally smiling. ☺
Here are a few things you should know:
Your order should arrive at your shipping address within [number] business days.
Items may be shipped in separate boxes with no additional shipping charges.
Updated tracking information will be posted to the carrier’s website within 24 hours.
Here’s what we shipped:
[Item 1]
[Item 2]
[Item 3]
TRACK MY ORDER
Thanks for shopping with us,
[YOUR SIGNATURE]
———————————————
HAVE QUESTIONS OR NEED HELP?
Let us know! We’ll do everything we can to make sure you love your experience with us. Reach us at [email], [live chat] or [number]. We’re available Monday – Friday **am – **pm.
Email “Grazie per il tuo acquisto”
WE’RE HONORED that when it comes to [style/ footwear/ beauty, etc.], you think of us.
There’s a lot of choices out there but you singled us out, and that means a lot. We just want to express how much we appreciate your business. When you’re looking for something truly special, we hope that we’ll continue to be the place you think of first.
Thank you!
[YOUR SIGNATURE]
P.S. If we ever fail to live up to your expectations with the quality of our products, delivery times, or anything else – you can always reach out to our customer care team at [number], [email], or [live chat].
Email di consigli sui prodotti
Thanks for your recent purchase with [Brand]! Your order should have arrived by now, and we hope you are enjoying your new [products].
We thought that you’d like to know customers who made the same purchase also enjoyed the following favorites:
[Recommended product 1]
[Recommended product 2]
[Recommended product 3]
[Recommended product 4]
If you need any help with your next purchase, don’t hesitate to reach out anytime.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
E-mail di promemoria del rifornimento
Greetings from [Brand]! Hope you’re doing great.
According to our records, you ordered (products) a while ago and we would hate for you to run out. So, this a friendly reminder that it’s time to restock, in case your supplies are running low.
RESTOCK NOW
Order in the next 24 hours and shipping is on us.
Let us know if you have any questions. We’re here to help!
[YOUR SIGNATURE]
Email di incentivi all’acquisto successivo
Maybe you’ve been away or just super busy but we noticed you haven’t ordered in a while. So perhaps we can tempt you back with 10% OFF your next order?
We’ve actually added some cool new stuff we think you might like! Here’s a coupon for 10% OFF your next purchase in the next two weeks (expires on ***): [CODE NUMBER]
SHOP NOW
If you have questions or need any help, just reply to this email and we’ll get back to you as soon as we can.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Email incentrata sul prodotto
Congratulations on your new purchase of [product]!
You’ve made an excellent choice by shopping with us. At [Brand] we truly care about our customers and appreciate your business. If you have any issues at all, we’ll work with you until you are completely satisfied.
Here are a few great tips on using your [product]:
[Product usage tip 1]
[Product usage tip 2]
[Product usage tip 3]
I will contact you in a few days to make sure everything is working well for you and to also share some Frequently Asked Questions (FAQs) about your new [product] that I’m sure will be very helpful.
If by any chance you will not receive your product within [number] days of placing your order, please do let us know right away. We’ll be happy to assist you in any way that we can.
Once again, thank you very much for purchasing [product]!
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Email di richiesta del sondaggio sul prodotto
A great big thank you for shopping with [Brand]!
We love our customers dearly, and their opinions mean a lot to us. So, we put together a survey that gives you an opportunity to share your thoughts, so WE can improve your shopping experience – and YOU can take 20% OFF your next purchase for completing it. Click below to take the survey (it won’t take you more than a few minutes) and receive your offer.
START SURVEY
Thank you for your participation.
[YOUR SIGNATURE]
Email di richiesta di revisione del prodotto
[Name],
We wanted to say a HUGE thank you for shopping with us and we’d love to know what you thought of [Website.com]. If you can spare a few minutes to leave us a review, we’d be super grateful! Please be as honest as you want to be (we can take it).
Write a Review of [Brand]
We love you either way.
[YOUR SIGNATURE]
Email di onboarding SaaS
Thank you for signing up and joining the [Brand] family! We built [Product name] to help businesses [achieve specific goals], and I hope that we can achieve that for you.
Over the last couple of weeks, we’ll be sending you a few more emails to help you get maximum value from [Product name]. We’ll be sharing some tips, checking in with you, and showing how some of our customers use [Product name] to [whatever the product helps to achieve].
In the meantime, you might find these resources helpful:
[QUICK VIDEO GUIDE]
[KNOWLEDGE BASE]
[COMPANY BLOG]
If you have any questions or hit any bumps in the road, please feel free to call us at [number], start a chat with our support team or visit our FAQs.
Until next time,
[YOUR SIGNATURE]
Live chat, ticketing, call center, and knowledge base all packed into one.
Discover over 180 advanced features including automation, gamification, and social media integrations.
La customer experience post-acquisto è la comunicazione e le azioni che avvengono dopo che un cliente fa un acquisto da un’azienda.
Puoi fornire un supporto clienti post-acquisto inviando automaticamente un’e-mail di follow-up con un link agli articoli della base di conoscenza per un supporto 24/7.
La dissonanza post-acquisto è il sentimento negativo che si verifica dopo che un individuo ha acquistato un prodotto o un servizio. Per ridurla, le organizzazioni dovrebbero avere un metodo solido per sostenere i loro clienti, compresa la risoluzione immediata dei problemi e un metodo facile per raggiungere il supporto.
Modelli di email per follow-up dopo chiamata
Scopri modelli di email per follow-up dopo una chiamata e migliora la tua comunicazione professionale. Guida completa su come strutturare l'email per lasciare un'impressione positiva e aumentare le risposte. Perfetto per call center e vendite! Visita ora per consigli pratici e gratuiti.
Esplora la nostra vasta gamma di modelli email su LiveAgent e trasforma la tua comunicazione aziendale! Dai modelli di onboarding e apprezzamento clienti a quelli per lanciare nuovi prodotti, abbiamo tutto il necessario per migliorare il coinvolgimento e la soddisfazione del cliente. Visita ora per scoprire come questi strumenti possono semplificare la tua comunicazione e aumentare il successo delle tue campagne.
Modelli di email di conferma dell’ordine
Scopri modelli di email di conferma dell'ordine per il tuo e-commerce che aumentano conversioni e vendite. Trova esempi dettagliati e suggerimenti su come e quando inviarli per migliorare la comunicazione con i clienti e ottimizzare i tuoi processi. Esplora la potenza delle email di conferma con tassi di apertura eccezionali e un pubblico coinvolto. Visita la pagina per iniziare a creare le tue email vincenti.
Scopri i modelli di email di feedback su LiveAgent per raccogliere opinioni preziose dai tuoi clienti. Ottimizza le tue indagini e rispondi ai commenti positivi per potenziare la fiducia nella marca. Offri incentivi e utilizza i nostri 9 modelli unici per richiedere feedback in modo professionale. Inizia ora con la prova gratuita!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Il nostro sito web utilizza i cookie. Continuando a navigare sul nostro sito ti informiamo che assumeremo il tuo consenso all'utilizzo dei cookie come specificato nella nostra politica della privacy e dei cookie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team