Scopri modelli di email di follow-up efficaci per migliorare la comunicazione con potenziali clienti e aumentare le vendite. Evita errori comuni come inviare troppe email, arrendersi presto o mancare di personalizzazione. Automatizza con LiveAgent.
Dimenticare di inviare e-mail di follow-up è uno degli errori più critici che i professionisti delle vendite e del marketing commettono quando si rivolgono ai potenziali clienti. Troppo spesso, si concentrano esclusivamente sul tono iniziale e trascurano completamente i follow-up. Ben il 70% delle e-mail di vendita non viene seguito, anche se fino all’80% delle offerte richiede almeno cinque follow-up prima della chiusura.
Tornare in contatto con i potenziali clienti alla fine aiuta le aziende ad aumentare i tassi di risposta e chiudere più vendite. In effetti, le e-mail di follow-up in genere ottengono tassi di risposta migliori rispetto all’e-mail iniziale. Uno studio condotto da Iko System ha rilevato un tasso di risposta del 18% alla prima e-mail, del 14% alla seconda, del 13% alla quarta e di un enorme 27% alla sesta. Con i giusti modelli di email di follow-up a portata di mano, il tuo team di vendita e marketing può garantire una comunicazione più coerente con i potenziali clienti e migliorare le vendite a lungo termine.
3 principali errori di posta elettronica di follow-up da evitare
Invio di troppe email
Sebbene non esista una formula universale per il numero e la frequenza migliori delle e-mail di follow-up che dovresti inviare (poiché dipende molto dal tipo di interazione che hai avuto in precedenza con il tuo potenziale cliente), la ricerca mostra che 2 o 3 follow-up sono il numero ottimale. Come regola generale, si consiglia di attendere almeno due giorni prima di inviare la prima e-mail di follow-up.
Arrendersi troppo presto
Statisticamente, se non ricevi una risposta alla tua prima email, hai il 21% di possibilità di ricevere una risposta alla seconda e il 25% di possibilità che alla fine riceverai una risposta dal destinatario dopo un paio di follow- messaggi in alto. Potrebbero essere necessarie anche 5 o più e-mail di follow-up per ottenere effettivamente una risposta da un potenziale cliente.
Mancanza di personalizzazione
La personalizzazione è fondamentale quando si tratta di email marketing in quanto può aiutare le tue email di follow-up a risaltare. Gli studi hanno rivelato che e e-mail con oggetto personalizzato hanno il 26% di probabilità in più di essere aperte rispetto a quelle senza e che le entrate sono 5,7 volte superiori nelle e-mail che utilizzano la personalizzazione.
Esempi di modelli di email di follow-up delle vendite
Decidere come ricontattare i potenziali clienti che non hanno risposto alla tua email iniziale può essere complicato poiché devi trovare il giusto equilibrio tra aggiungere valore ed essere invadenti / fastidiosi. Di seguito sono riportati 10 modelli di email di follow-up di vendita di base per diversi casi d’uso che puoi utilizzare come punto di partenza prima di crearne uno tuo.
Email di follow-up dopo un evento trigger
I’ve noticed that you have read my last email and visited our website. I hope this isn’t an overstep, but I just wanted to make sure you found what you were looking for, and wanted to see if you had any questions.
As I stated in my previous email, I believe [Product] can help [their Company] to [your value proposition].
Please let me know when is a good time for you, so I can hop on a call and walk you through how companies like [customer 1] and [customer 2] have benefited from our tool.
If you are not the right person to discuss this with, who would you recommend I talk to?
I look forward to hearing back from you.
[YOUR SIGNATURE]
Segui l’e-mail per condividere un’offerta speciale
I know I’ve already shared some information about [product or service] with you a while ago, but I thought you might be interested to learn about a new deal [Company] is offering right now.
[Details of the deal]
This deal is currently available through [end date]. If you’d like to hear about this in more detail, please let me know. I would happily spend 15 mins telling you everything you need to know.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Segui l’e-mail per riconnetterti con un potenziale cliente
The last time we discussed [value proposition] you suggested that it wasn’t the right time, asking me to connect some time around the end of the year.
So, should we pick up from where we left off? I’d be happy to do a quick review of our proposal on the phone and answer any pending questions.
Eager to hear back from you!
[YOUR SIGNATURE]
E-mail di follow-up dopo aver lasciato un messaggio vocale
I left you a voicemail earlier today to schedule a time to demo [Product]. We’re excited to show you how we help our clients [achieve their goals].
I mentioned that I’d call again on [date and time], but feel free to reach me whenever works best for you at [phone number] or shoot me an email.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Email di follow-up dopo un evento
It was great connecting with you at [event name]. I hope you got a ton of value from the sessions.
I wanted to follow up with you since you expressed interest in learning more about [product/ service/ company]. Would you be open to scheduling a quick call this week to discuss it further? I’d love to learn more about your company’s needs in this area and how we can help you achieve your goals.
Hope to hear from you soon,
[YOUR SIGNATURE]
Email di follow-up dopo una prova gratuita
Hope you’re doing well. It’s been a few months since you tried [Product], so I thought I’d check-in and see how things were going at [their Company].
I know that sometimes our trial users don’t end up signing up because the timing isn’t right for them, and many consider [Product] to be a better investment after they’ve grown.
I want to offer you another free 15-day trial with no strings attached. Simply click here to activate your extended trial now.
If you have any questions or need assistance, just hit ‘Reply’ and let me know – I’m always happy to help.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Email di follow-up dopo una demo
Thank you for your time yesterday and sharing more insights on what you are trying to achieve and the challenges you are facing. We understand the bigger picture and we’re happy that the demo gave you a better idea of how [Product] will help you reach your goals.
Ultimately, here are 3 main things [Product] will help you to accomplish:
[Feature #1]: Will allow you to [meet X goal]
[Feature #2]: Will help you [with Y challenge]
[Feature #3]: Will mitigate [Z issue]
As promised, I’ve attached additional information about [specific feature] that you asked about.
The next step is [action item]. Just let me know if you have any questions and I’d be more than happy to chat again. Also, feel free to give me a call at [number].
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Email di follow-up di promozione promozionale
This is [your name] checking in about the guest post pitch I emailed a couple of weeks ago. I understand that you are having a busy week, so I thought I’d drop you a line and ask. Have you had a chance to look at it?
I’m excited to hear back from you! Let me know if you’d like me to add/remove something from the pitch.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
Email di follow-up dopo nessuna risposta
I won’t take up too much of your time. If I don’t hear back from someone, I know it’s usually because they’re either busy, not interested, or missing my emails. Could you please hit a quick reply and let me know 1 / 2 / 3 so that I could update your file?
1 – Too busy right now, email me again in a month.
2 – Not interested, please leave me alone.
3 – Haven’t seen previous emails.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
Email di follow-up per la “rottura” con un potenziale cliente
I’m going through my contacts and realized that I haven’t heard back from you about [product/ offer], which usually means one of two things: either the timing may not be right or you no longer have a need.
In either case, I don’t want to keep bothering you. Would it be alright if I closed your file with us? Otherwise, if you would still like to talk, let me know a good time.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
Bonus: divertente esempio di email di follow-up per ispirare il tuo team di vendita
I feel strongly that [their Company] could benefit from our [Product/ Service] but I’ve struggled to get a hold of you lately.
This can mean only one thing – your office has become subsumed by a zombie outbreak. Fret not – if you provide a number corresponding with the one of the below options (#1-4), I’ll know exactly how to respond:
1) There’s a zombie gnawing on my leg as I speak. Please send over anyone you know with zombie-killing experience.
2) No zombies on my side but I’m interested in chatting for 5 minutes at ___ (please let me know a date/time that works for you).
3) The timing isn’t great now but please reach back out in 3 weeks.
4) You irritate me more than zombies ever could. Please go away.
Looking forward to hearing from you, [Name],
[YOUR SIGNATURE]
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