Modelli di email per richiedere casi studio B2B, utili per il content marketing. Acquisisci casi studio da clienti soddisfatti con domande mirate e richieste personalizzate per costruire fiducia. Utilizza questi modelli per migliorare la tua strategia.
I casi di studio sono una parte fondamentale della maggior parte delle strategie di marketing B2B. Ti danno la possibilità di mostrare ai tuoi potenziali clienti esempi reali di come il tuo prodotto è stato in grado di soddisfare le esigenze di altri clienti, risolvere i loro problemi e, infine, aiutarli a raggiungere i loro obiettivi di business. I case study contribuiscono notevolmente a guadagnare la fiducia dei potenziali clienti e a convalidare che il tuo prodotto o servizio funzioni effettivamente. Il seguente articolo illustra perché i case study sono uno strumento essenziale di content marketing e fornisce utili modelli di email per richieste di case study insieme alle domande di base da fare per aiutarti ad acquisire casi studio e storie di successo dai tuoi clienti. Grazie a queste risorse e all’utilizzo di modelli di casi di studio, puoi creare degli esempi di casi di studio perfetti per ottenere il massimo dall’esperienza dei clienti.
Il 13% dei marketer indica i casi di studio come una delle forme principali di media utilizzati all’interno della propria strategia di contenuti, il che li rende il quinto tipo di contenuto più popolare, superato solo da contenuti visivi, blog ed ebook. (Report sullo Stato del Marketing di HubSpot)
I casi di studio dei clienti sono la tattica di autopromozione più utilizzata dai dirigenti delle agenzie di marketing: Il 62,6% degli intervistati ha votato a favore della loro efficacia nel generare lead. (Studio di eMarketer)
I casi di studio e le storie di successo sono al terzo posto tra le tipologie di content marketing più influenti nel processo di acquisto sia per le piccole imprese che per le grandi aziende. (Report sull’Indagine dei Contenuti Tecnologici di Eccolo Media).
Il 73% dei consumatori afferma che i casi di studio svolgono un ruolo importante nel loro processo decisionale. (Report dell’Indagine sulle Preferenze in materia di Contenuti)
[Company name] is currently building a library of case studies to include on our website. We’re looking for successful companies using [Product name] to solve interesting challenges, and your team immediately came to mind. Are you open to [Customer company name] being featured?
Your story will help inform our prospects about how they can benefit from using our product. I’d be happy to provide more details if you are potentially interested.
Either way, thank you for considering my request and thank you for being a loyal [COMPANY] customer.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Subject line: Can I feature you as a case study?
[Name],
The subject line pretty much says everything, but I’d like to ask again. Can I feature you as a case study? I think our project had a lot of highlights, and I’m eager to get the word out about our great work together.
Specifically, I plan to dig into these main aspects:
[Aspect 1]
[Aspect 2]
[Aspect 3]
If being featured is OK with you, can we have a quick call on [date/ time] to discuss it in more detail? Or if that doesn’t work, I’m free on [date].
I look forward to chatting with you!
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
I’m really glad to hear you had [positive experience with your company], and I was wondering whether you’d be interested in being featured as one of our customer success stories. I manage our case study initiatives and have the opportunity to showcase all the great stories from customers like you.
It should be a lightweight process – I will ask you roughly 10 – 15 questions via email or phone about your experience and results. This case study will include a blurb about your company and a link to your homepage (which hopefully will make your SEO team happy!)
Here’s an example of how it usually looks like: link to a case study example
If this is something you would be interested in, please let me know by responding to this email, or giving me a call at [number] to discuss it in more detail.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for the fantastic feedback – I’m thrilled to hear [Product name] is working well for you and that [Customer company name] is getting the results you’ve been looking for.
My team is actually in the process of building out our library of case studies, and I’d love to include your story. Happy to provide more details if you’re potentially interested.
In any case, thank you again, and I look forward to getting more updates on your progress.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
I wanted to reach out to thank you for being a loyal [Company] customer for over [number] years now. I noticed you achieved your goal of [milestone] last month, and I wanted to congratulate you on your success!
I’d love to share your story using [Product name] with the world – I think it’s a great example of how our product + a dedicated team and a good strategy can achieve awesome results.
Are you open to being featured in a case study? If so, I’ll send along more details.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Happy Holidays!
As this year winds down, I wanted to say thank you for being a loyal [Company] customer and for your partnership using [Product/ Service] this year. You’ve achieved fantastic results in the time we’ve been working together, so I wanted to reach out to see if you’d be interested in being featured in a case study on our website.
Here’s how it would look like: link to a case study example
Either way, thank you once again for the chance to work with you, and I hope you have a warm and happy holiday season with your family and friends.
I’m looking forward to chatting soon in the new year!
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
We’re thrilled to hear you’re interested in sharing your success story with [Product name]. My name is [Name], and I’ll be working directly with you on this case study.
I’ve attached an important document to this email that outlines the whole process, which includes [details of your case study process]. Typically, a case study will take about a week t complete from start-to-finish depending on availability and turnaround time of any revisions, and your involvement will require about 1 hour of your time.
Again, I’m excited to start the process with your team and learn more about your success with [Product name]!
In the meantime, please don’t hesitate to contact me with any questions. Happy to be a resource.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Per scrivere un caso di studio convincente/una storia di successo piena di informazioni e dati approfonditi su come il tuo prodotto o servizio aggiunge valore, devi porre domande ponderate, rispettando anche il fatto che i tuoi clienti potrebbero non essere in grado di investire molto tempo per rispondere. Di seguito sono riportate alcune delle domande di intervista di casi di studio più comuni che puoi utilizzare quando conduci le interviste di casi di studio dei clienti.
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Quando si scrive un’email di caso di studio, è importante menzionare come la soluzione aiuterebbe con i problemi descritti. Puoi anche fornire dei link al prodotto/servizio, e non dimenticare di includere i nomi dei membri del team che hanno lavorato al progetto.
I casi di studio sono un modo molto efficace per costruire credibilità per il tuo business. Possono aiutarti a spiegare i vantaggi del tuo prodotto o servizio e dimostrare che hai dei clienti reali che usano il tuo prodotto/servizio.
Puoi promuovere uno studio tramite le email o dandogli più visibilità sul tuo sito web, condividendolo attraverso i tuoi canali di social media, e linkandolo dai tuoi blog.
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Andrej Saxon | LiveAgent support team